Doporučujeme

Zemanová, Lenka; Bergmannová, Michaela
Strasti zkoušeného Standy
Ilustrace: Bergmannová, Michaela
Kniha volně navazuje na publikaci Výři nesýčkují a zabývá se další obtížnou oblastí české gramatiky, kterou jsou slova s předponami s- a z-. Základem je příběh o strašpytlovi Standovi, který se skamarádí s novou žačkou. Text je vtipně a umně protkán slovy s předponami s- a z-, takže si na něm děti upevňují jejich použití. Součástí knihy je dále ilustrovaný přehled pravidel psaní těchto slov, pravidel pro psaní předložek s a z, přehled zákeřných dvojic a trojic a tabulka předponostroj, která pomáhá v rozhodnutí, jaká hláska se ve slově píše.
Lenka Zemanová je učitelka a autorka knih Výři nesýčkují a Madlenka a brejličky.
Michaela Bergmannová ilustrovala řadu knih Portálu, například Logopedické pohádky, V zoo není žádná nuda či Po stopách Karla IV.
váz., 96 s., 219 Kč
Ukázka z knihy


www.umimecesky.cz
Umíme česky je online cvičebnice českého jazyka. Obsahuje všechny důležité pravopisné koncepty a přes 5 000 otázek. Navíc se systém učí z dat – podle toho, jaké máte vědomosti, aplikace volí podobu otázek tak, aby to pro Vás bylo nejužitečnější.


Doporučujeme vám didaktiku Ondřeje Hausenblase pro výuku na 1. stupni v předmětu Český jazyk a literatura, s názvem Čeština doopravdy. Knížka má 73 stran a dá se objednávat na webu http://www.levneucebnice.cz/


https://valikova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=434741
V souvislosti s návratem ústní zkoušky z češtiny zpět do škol očekávají někteří češtináři, že v budoucnu dojde k dalšímu rozvolňování a stávající rozbory jednoho díla nahradí jiné formy rozhovorů o literatuře. Pro inspiraci věším seznam tematických celků, který byl v roce 2014 základem profilové maturity na Arcibiskupském gymnáziu v Praze. V současnosti jednotlivé celky rozšiřuji, budou sloužit jako zdroj nápadů a podnětů pro semináře a profilové, později možná školní maturity. Dají se rozšiřovat, zužovat, měnit, doplňovat žánrovými či chronologickými tématy podle typu školy. A především – měly by být postavené na konkrétní četbě studentů.